15 august, 2012

Tõnu Trubetsky – Pogo (1989)

Tekstid illustreerivad päris mitmeid depressiooni või bipolaarsuse seisundeid – kui mööda lugeda või kontekst unustada, avaneb üsna rõõmutu ilm.

PAIGALSEIS 
Seisan peegli ees ja liigutan pead
Aga peegel seisab paigal
Seisan peegli ees ja liigutan pead
Aga silmad seisavad paigal
Seisan peegli ees ja liigutan pead
Aga mõtted ei seisa paigal
Mõtlen miks peegli ees liigutan pead
Mõtlen miks seisan ma paigal”
(lk 10)

Depressiooni hümn?

UIMANE JA VÄSINUD 
Arvasid et täna suudad sa köita mind
Arvasid et suudad sa mu neid
Arvasid et täna lõpuks armastan sind
Arvasid et täna aga ei 
Arvasid et olin ületöötanud ma
Et ma käisin langetatud päi
Arvasid et täna olen puhanud ma
Arvasid et täna aga ei 
Arvasid et eile minul valutas pea
Arvasid et oma töö teind vein
Arvasid et täna olen reibas ja hea
Arvasid et täna aga ei 
Arvasid ei eile suutnud mõista mind sa
Et on meie vahel mingi sein
Seina aga polnud lihtsalt arvasid sa
Arvasid et täna aga ei 
Uimane ja väsinud ma tänagi näin
Uimane ja väsinud ma näin näin näin näin
Uimane ja väsinud ma tänagi näin
Uimane ja väsinud ma näin”
(lk 31)

KÕIK ON HEA 
Mul pole tõesti miskit kaevata
Kõik tuleb kätte ilma vaevata
Ja päiksetõus läeb aina varemaks
Ja maailm läheb aina paremaks
Ja taevas läheb üha selgemaks
Ja elu läheb üha helgemaks
Kõik halb on ammu ära keelatud
Ja murepisar alla neelatud”
(lk 34)

Jälle bipolaarne?

ELA ROCK'N'ROLL HÄSTI 
Kui on kadunud usk
Kui on kadunud kõik
Siis on kadunud tusk
Siis jääb üle vaid võit 
Nüüd on kõigega yock
Nüüd on mul oma roll
Tere tulemast rock
Tere tulemast roll 
Olgu relvaks kitarr
Mootorratas ja makk
Olgu meeltes virrvarr
Siiski algab atakk”
(lk 42)

Kommentaare ei ole: